top of page

Veelgestelde vragen

  • Hoe maak ik een account aan en hoe schrijf ik mijn kind(eren) in?
    Inschrijven kan enkel online via onze website www.sporteiland.be We werken voor de inschrijvingen met het platform Ledenbeheer. Welke stappen dien je te ondernemen? STAP 1: Surf naar onze website www.sporteiland.be en kies je favoriete kamp. Je komt vervolgens op de website van onze partner Ledenbeheer. Ik heb al een account: vul je e-mailadres en wachtwoord in (indien je jouw wachtwoord niet meer weet, kun je een nieuwe aanvragen via ‘wachtwoord vergeten?’) en klik op inloggen Ik moet mij nog registreren: vul je e-mailadres en vervolgens je eigen geboortedatum in. Er wordt gewerkt met familieaccounts. Een nieuwe account aanmaken dient te gebeuren door een volwassene. Daarna voeg je jouw kind(eren) toe bij het aanmaken van de account. STAP 2: Selecteer het kind waarvoor je wenst in te schrijven (in dit menu kun je ook een extra kind aanmaken). Kies daarna periodes en locaties Kies de kamp(en) en voeg ze toe aan je winkelwagen. Je kan per kind meteen voor meerdere periodes inschrijven. Heb je alle gewenste kampen toegevoegd, kun je afrekenen. Het afrekenen dien je voor elk kind afzonderlijk te doen. KORTINGEN: Wanneer je een tweede (derde,…) kind inschrijft van hetzelfde gezin, krijg je een gezinskorting van €10. Deze wordt automatisch verrekend wanneer je voor het tweede (derde,…) kind afrekent voor dezelfde kampperiode. Bij problemen mag u ons steeds contacteren via 0494 44 56 97 of info@sporteiland.be
  • Ik ontvang geen e-mails, hoe kan dat?
    Wanneer je op je persoonlijke pagina bij 'profiel' je naam selecteert, kan je even nagaan of je e-mailadres correct staat. Ben je wel zeker dat ons mailverkeer niet in je spamfolders zit? Tip: indien je 'info@sporteiland.be' toevoegt aan je contactpersonen zal je voortaan al onze mails ontvangen in je inbox. Geen enkele van beide? Aarzel niet om ons te contacteren bij verdere vragen of opmerkingen via 0494 44 56 97. Wij helpen je graag verder.
  • Hoe oud moet mijn kind minimum zijn om op kamp te gaan?
    Van zodra uw zoontje/dochtertje naar school gaat en ze luiervrij zijn, kunnen ze komen naar onze kampen.
  • Mijn kind gaat na de zomer naar de lagere school, moet ik hem inschrijven voor het kleuterkamp of voor omni/omni met keuze?"
    Kleutertjes in deze situatie zijn voor de Paaskampen nog verplicht deel te nemen aan onze kleuterkampen. Voor de zomerkampen hebt u zelf de keuze. Daarbij kan gekeken worden of het kind al een hele dag wil sporten of als hij/zij liever werkt rond een thema en ook nog wat wil knutselen, dansen, spelletjes spelen, verhaal luisteren, aan basisgym doen, enz.... Is het kind motorisch en fysiek al sterk genoeg om een hele dag te sporten met de andere kinderen van 6 en 7 jaar of volgt hij liever nog het themakamp bij de 5 en 6-jarigen? De keuze is dus aan jullie.
  • Hoe schrijf ik mijn kind in voor een kamp?
    Inschrijven kan enkel online via ons inschrijvingsformulier: - online voor Regio Aalter - online voor Regio Merelbeke Bij problemen mag u ons steeds contacteren via 0494 44 56 97 of sporteiland@hotmail.com.
  • Wat is inbegrepen in de prijs?
    Vijf of vier onvergetelijke kampdagen begeleid door monitoren van minstens 18 jaar met pedagogische ervaring Elke dag een warme maaltijd (soep/kindvriendelijke warme maaltijd/dessert) Elke dag twee tussendoortjes (koek/drankje en fruit/water) en steeds gratis water ter beschikking. Ongevallenverzekering voor lichamelijke letsels Een hip Sporteilandpetje of –zakje of t-shirt of drinkfles of… 1 zwembeurt (niet voor kleuters) Gebruik van sportaccommodatie / (sport)materiaal Een leuke afgedrukte kampfoto Gratis voor- en na opvang van 08u00 tot 09u30 en van 16u00 tot 17u30 (niet op vrijdagavond, show om 15u30). Benieuwd naar onze corona update? Lees meer.
  • Mag ik boterhammen meegeven met kind?
    Bij al onze kampen zijn warme maaltijden voor de hele week in de prijs inbegrepen. Indien je om één of andere reden toch voor bepaalde dagen boterhammen wenst mee te geven, dan kan dit. Hiervoor wordt geen terugbetaling op gelijk welke manier voorzien. Er is steeds keuze uit standaard warme maaltijden, veggie, lactosevrij, glutenvrij en halal. Je kunt dit aanvragen bij de inschrijving. Ongeveer 2 weken tot één week voor de start van het kamp ontvangt u de infobrief via mail samen met het menu en de allergenenlijst.
  • Kan ik mijn kind inschrijven voor enkele dagen?
    Je kan enkel inschrijven voor een volledige kampweek. Zo kunnen we je kind helemaal onderdompelen in het gekozen kampthema. Dagdeelname is dus niet mogelijk.
  • Wordt er ook kamp georganiseerd tijdens feestdagen?
    Onze kampen zijn steeds voor vijf dagen, dit wegens organisatorische redenen. Ook wanneer er een feestdag in een kampperiode valt, is er kamp.
  • Waarvoor dient het fiscaal attest en wanneer ontvang ik deze?
    Met het fiscaal attest kan je de kosten voor het kamp inbrengen in jouw belastingen. De vermindering bedraagt 45 procent van de werkelijk gedane uitgaven, die beperkt worden tot maximum €14 per kind per opvangdag. De leeftijdgrens is beperkt tot 14 jaar. De fiscale attesten van de deelnemers zullen in hun account beschikbaar zijn (Ledenbeheer).
  • Hoe werkt de wachtlijst?
    Is het favoriete kamp van je kind voorlopig volzet? Dan kan je je steeds inschrijven op de wachtlijst. De ervaring leert ons dat er nu en dan nog plaatsen vrijkomen door annulering of wijzigingen. Omdat we echter geen deelname kunnen garanderen, is dit geheel kosteloos. Komt er een plaatsje vrij? In dit geval contacteren we je onmiddellijk per mail of telefoon. Bij interesse kan je kind toch nog deelnemen en gaan we over naar een effectieve inschrijving. Je dient wel binnen de 24u te reageren op de uitnodiging want anders kunnen we de volgende op de wachtlijst contacteren. Er kan nog plaats vrij komen tot en met de eerste kampdag.
  • Mijn kind is iets verloren op kamp. Wat kan ik doen?
    De gevonden voorwerpen blijven de hele vakantieperiode op de kampplaats zelf. Tijdens deze periode kan je steeds terecht bij de kampverantwoordelijke op de locatie om het gevonden voorwerp op te halen. Daarna worden de spullen bij de verloren voorwerpen van de school gelegd. Wij raden sterk aan om geen waardevolle spullen mee te geven op kamp.
  • Krijg ik korting op kampen?
    Op volgende manieren kan uw kind goedkoper op kamp: Gezinskorting Wanneer meerdere kinderen van hetzelfde gezin gelijktijdig op kamp gaan naar dezelfde kamplocatie, krijg je €10 korting bij de inschrijving vanaf jouw 2e, 3e,.. kind. Mutualiteit Sommige ziekenfondsen betalen een deel van jouw inschrijving terug. Na afloop van het kamp ontvang je automatisch het attest van deelname en betaling. Breng dit document samen met een klever binnen bij de mutualiteit om zo de tussenkomst te verkrijgen. Het attest van deelname vervangt de invulformulieren die je ontvangt van jouw ziekenfonds. Bond Moyson: afhankelijk per regio Partena ziekenfonds: €5/kampdag per kind, max. €100/jaar per kind Christelijke Mutualiteit: €5 per kampdag, max. €100/jaar Liberale Mutualiteit: tot €20/jaar Neutraal ziekenfonds Vlaanderen: tot €50/jaar, €5 per kampdag, max. 10 dagen OZ: €5 per kampdag/kind, max 20 dagen/jaar Vlaams- Neutraal ziekenfonds: €5 per kampdag, max. €100/jaar Fiscaal attest Met het fiscaal attest kan je het inschrijvingsgeld voor een deel aftrekken van de belastingen, dit voor kinderen tem 14 jaar (€70/week).
  • Waarvoor dient (medische) aandacht bij de inschrijving?
    Hier kan je eventuele allergieën, intolerenaties … en/of algemene aandachtspunten noteren. Zo kunnen de monitoren gepast handelen. Vul dit zorgvuldig in. Deze gegevens worden enkel gedeeld met het monitorenteam van de desbetreffende kampweek. Zij zijn ook gebonden aan het beroepsgeheim.
  • Hoe delen jullie de groepen in?
    Voor onze kleuterkampen proberen we steeds op te splitsen in leeftijdsgroepen. Meestal hebben we groepjes kleuters uit de 1e en 2e kleuterklas samen en groepjes uit 2e en 3e kleuterklas (afhankelijk van het aantal inschrijvingen) Omnisportkampen eventueel in combinatie met een keuze: voor kinderen die reeds in de lagere school zitten. We proberen steeds in te delen volgens leeftijden (afhankelijk van het aantal inschrijvingen). Mijn kind gaat na de zomer naar de lagere school, moet ik hem inschrijven voor het kleuterkamp of voor omni/omni met keuze? Kleutertjes in deze situatie zijn voor de Paaskampen nog verplicht deel te nemen aan onze kleuterkampen. Voor de zomerkampen hebt u zelf de keuze. Daarbij kan gekeken worden of het kind al een hele dag wil sporten of als hij/zij liever werkt rond een thema en ook nog wat wil knutselen, dansen, spelletjes spelen, verhaal luisteren, aan basisgym doen, enz.... Is het kind motorisch en fysiek al sterk genoeg om een hele dag te sporten met de andere kinderen van 6 en 7 jaar of volgt hij liever nog het themakamp bij de 5 en 6-jarigen? De keuze is dus aan jullie.
  • Is er nog plaats voor mijn favoriete kamp?
    Je kan op onze website steeds zien of het kamp nog beschikbaar is. Wanneer er nog slechts 5 plaatsen beschikbaar zijn, wordt dit ook aangegeven. Wanneer een kamp volzet is, kun je je nog inschrijven op de wachtlijst. Komt er dan nog een plaatsje vrij, sturen we je alsnog een uitnodiging voor het kamp.
  • Moet ik onmiddellijk betalen bij inschrijving?
    Wanneer je wenst in te schrijven voor een kamp, dien je onmiddellijk online te betalen. Een betalingsuitnodiging blijft 15 minuten geldig. De inschrijving is pas definitief na de betaling. U ontvangt daarna een kostennota die als factuur geldt in uw mail.
  • Mijn kind heeft een (voedsel)allergie en/of intolerantie. Kan hij deelnemen?
    Dit vormt absoluut geen problemen. Bij elke inschrijving kun je (medische) aandacht invullen. Daar kunt u de allergie, voedselallergie-en/of intolerantie van je kind zorgvuldig noteren. U kan ook aanduiden indien uw kind veggie, lactosevrije of halal maaltijden wil. De monitoren krijgen deze info ook steeds op voorhand toegestuurd. Op kamp zelf kan je ook de kampverantwoordelijke en/of monitor van de groep extra informatie verschaffen. Ongeveer 2 weken tot een week voor de start van het kamp krijgt u de infobrief toegestuurd via mail samen met het menu en de allergenenlijst. Goed om weten: tijdens alle kampen krijgen de kinderen elke dag een warme maaltijd (soep/warme maaltijd/dessert) en twee tussendoortjes (koek en fruit).
  • Ik wil de folder bekijken. Hoe kan dit?
    Je kan de folder steeds online raadplegen: We delen ook steeds foldertjes uit in de scholen van de kampregio’s en bij de plaatselijke winkeliers.
  • Wordt er voor- en na opvang voorzien?
    We voorzien gratis voor- en na opvang van 08u00 tot 09u30 en van 16u00 tot 17u30 (niet op vrijdagavond, show om 15u30). Kinderen kunnen bij droog weer terecht op de speelplaats. Bij nat weer voorzien we steeds een speelhoek, leeshoek en indien mogelijk de sportzaal om te spelen.
  • Is er een toonmoment voorzien?
    We sluiten de laatste dag steeds af met een slotshow om 15u30. De kleutertjes (en eventueel dans, theater, circus of crea) geven het beste van zichzelf. We nodigen alle ouders en grootouders graag uit om te genieten van het optreden. Afsluiten doen we met een kleine receptie waar nog een glaasje kan worden gedronken en na te praten (er nog kan nagepraat worden) over de voorbije week.
  • Mag mijn kind alleen naar huis na kamp?
    Enkel wanneer je schriftelijke toestemming geeft aan de kampverantwoordelijke en/of een mail stuurt naar info@sporteiland.be, kan jouw kind alleen naar huis na afloop van het kamp.
  • Ik ben niet tevreden over het kamp. Hoe kan ik dit rapporteren?
    Aarzel niet om contact op te nemen via het nummer 0494/44 56 97 zodat we met deze kostbare feedback meteen actie kunnen ondernemen. We spelen bij problemen of opmerkingen graag kort op de bal.
  • Wie begeleidt mijn kinderen op kamp?
    Onze monitoren zijn min. 18 jaar en hebben een pedagogische achtergrond of veel ervaring. Per groep van max. 16 kinderen is er één monitor. Naast de monitoren is er ook steeds een kampverantwoordelijke op kamp aanwezig. Hij/zij helpt jou graag verder met al jouw vragen en is bovendien het eerste aanspreekpunt.
  • Hoe weet ik of mijn betaling goed is toegekomen?
    Je krijgt steeds een bevestiging van betaling in de vorm van een kostennota die dienst doet als factuur via mail. Van zodra de betaling in orde is, is de inschrijving ook definitief.
  • Mijn kind heeft een beperking. Kan mijn kind deelnemen aan een Sporteiland-kamp?
    Wij bekijken graag samen met jou wat de mogelijkheden zijn op kamp. Neem even contact op met ons op het nummer 0494/44 56 97 zodat we de samen de beste keuze kunnen maken. Ga je over tot inschrijven? Noteer dan op ons online inschrijvingsformulier bij (medische) aandacht zeker de zaken die van belang zijn zodat we voor een spetterend kamp kunnen zorgen.
  • Wat zijn de kampuren?
    De kampen zijn zonder overnachting Activiteiten in thema van 9u30 tot 16u00 Gratis opvang van 8u00 tot 9u30 en van 16u00 tot 17u30 (niet op vrijdagavond, show om 15u30)
  • Wanneer krijg ik meer specifieke informatie over de kampweek?
    Twee weken tot één week voor de start van het kamp ontvang je een e-mail met volgende informatie: Hoe en waar aanmelden De dagindeling met de uren van het kamp en de voor- en na opvang Benodigdheden Algemene informatie Locatie specifieke informatie Op onze website kan je al heel wat informatie terugvinden.
  • Is mijn kind verzekerd?
    Uw kind is verzekerd tegen lichamelijke ongevallen. Voor diefstal, schade of verlies van persoonlijke spullen is het Sporteiland niet aansprakelijk.
  • Kan ik mijn kind in een andere leeftijdsgroep inschrijven?
    Bij het indelen van de groepen proberen we steeds rekening te houden met de geboortedata van de kinderen. Indien uw kind in een andere klasgroep zit dan zijn leeftijd, kan er zeker een uitzondering gemaakt worden. Hiervoor neem je best contact op met ons via 0494/44 56 97 of info@sporteiland.be. Je kan bij de inschrijving ook invullen bij welke vriendjes uw kind dient ingedeeld te worden.
  • Kan het Sporteiland mijn inschrijving annuleren?
    Wanneer er minder dan zes inschrijvingen zijn, kunnen we een kamp annuleren. Wanneer dit gebeurt gaan we samen op zoek naar een geschikt alternatief. Indien er geen alternatief mogelijk is, wordt het inschrijfgeld terugbetaald.
  • Worden er foto's gemaakt van mijn kind tijdens de kampen?
    Op onze kampen worden er dagelijks foto's genomen. We plaatsen deze steeds op onze facebookpagina, zodat ook jullie niks van de actie op het kamp missen! Daarnaast worden de beelden ook gebruikt voor commerciële doeleinden om onze kampen onder de aandacht te brengen. Bij het aanvaarden van de algemene voorwaarden verklaar je je akkoord dat het Sporteiland foto’s en ander beeldmateriaal maakt en publiceert, tenzij je dit schriftelijk meldt. Neem zeker contact met ons op via telefoon (0494/44 56 97) of e-mail (info@sporteiland.be) indien je niet akkoord gaat met de verschijning of het gebruik van bepaalde beelden.
  • Mag het Sporteiland medicatie toedienen aan mijn kind?
    Wij kunnen medicatie toedienen tijdens de kampuren op voorwaarde dat we een goedkeuringsattest van jou of de dokter hebben. De medicatie en het attest kan je bij de start van het kamp afgeven aan de kampverantwoordelijke.
  • Zit mijn kind samen met zijn/haar vriend in de groep?
    Om er voor te zorgen dat je kind in dezelfde groep zit als zijn/haar vriendje vermeld je de naam van het vriendje bij elke inschrijving.
  • Waar vind ik de algemene voorwaarden?
    Je kan de algemene voorwaarden hier raadplegen.
  • Kan ik contact opnemen met mijn kind tijdens de kampuren?
    Om heimwee te voorkomen, is het niet mogelijk rechtstreeks contact op te nemen tijdens de kampuren. Bij dringende vragen kan je ons steeds contacteren op 0494/44 56 97. We luisteren graag hoe wij u kunnen helpen.
  • Krijgen broers/zussen korting?
    Wanneer meerdere kinderen van hetzelfde gezin gelijktijdig op kamp gaan naar dezelfde kamplocatie, krijg je €10 korting bij de inschrijving vanaf jouw 2e, 3e,.. kind.
  • Gaan de kinderen op uitstap?
    De lagere school kinderen gaan 1 keer per week gaan zwemmen. Afhankelijk van de locatie gebeurd deze uitstap te voet of met een privé-bus. Bij bepaalde kampen wordt er wel eens een uitstap gedaan. Dit wordt steeds op voorhand gecommuniceerd in de infobrief die u ontvangt ongeveer twee weken voor de start van het kamp.
  • Tijdens welke vakanties gaan de Sporteiland-kampen door?
    Het Sporteiland organiseert kampen tijdens Paas- en zomervakantie.
  • Wat is de laatste inschrijfdag voor de kampen?
    Indien er nog beschikbare plaatsen zijn kan je steeds inschrijven tot de dag voor de start van het kamp.
  • Wat als mijn kamp toch geannuleerd zou worden?
    Hopelijk is dat niet nodig, maar mocht het toch gebeuren, dan zullen we samen naar een oplossing zoeken. We contacteren je in dat geval persoonlijk.
  • Wat als ik mijn kamp wil annuleren?
    Annuleren kan altijd maar gezien ons concept is dit niet volledig kosteloos. We werken met warme maaltijden, voorzien moni’s, regelen alles tot in de puntjes om er een geslaagd kamp van te maken en reserveren een plaatsje voor je kind(eren) op het kamp. We hebben al heel wat werk verricht en kosten gemaakt waardoor we ons een beetje moeten indekken tegen plotse annulaties. Het kan uiteraard altijd gebeuren dat een onvoorziene omstandigheid zich voordoet. Annuleren kan enkel via mail op info@sporteiland.be. Een annulatie tot twee weken voor de start van het kamp: we annuleren het kamp en bezorgen u een code waarmee u bij een volgende boeking het bedrag van het geannuleerde kamp – 30 euro administratiekosten kan gebruiken bij de inschrijving van het Sporteiland. Twee weken voor de start van een kamp: er kan enkel nog geannuleerd worden op vertoon van een ziektebriefje van de dokter (doormailen op info@sporteiland.be). Ook hier wordt een code voorzien gelijk aan het bedrag van het kamp -30 euro administratiekost, te gebruiken voor een volgend kamp. Annulatie tijdens het kamp: indien uw kind één of meerdere dagen moet missen tijdens het kamp, wordt er een code voorzien waarbij het bedrag 10 euro per volledig gemiste dag bedraagt: Onderbreking op de 1e dag: €10 per dag met een maximum van €40 Onderbreking op de 2e dag: €10 per dag met een maximum van €30 Onderbreking op de 3e dag: €10 per dag met een maximum van €20 Onderbreking op de 4e dag: €10 per dag met een maximum van €10 Onderbreking op de 5e en laatste dag: geen compensatie mogelijk.
  • Wat gebeurt er wanneer mijn kamp geannuleerd wordt wegens overmacht zoals bv corona?
    Het enige wat niet gecompenseerd kan worden zijn onze vele uren werk in voorbereiding, administratie, e.d. Daarom dat wij bij een annulatie van de kampen wegens overmacht een kleine bijdrage vragen van 10 euro per kind. U krijgt verder gegarandeerd uw geld terug in de vorm van een code met het bedrag op van het geannuleerde kamp (-10 euro). Wij zijn geen gesubsidieerde organisatie en krijgen dus geen steun van overheidsinstanties waardoor deze kleine bijdrage noodzakelijk is voor onze werking. We danken u voor uw begrip en hopen dat dergelijke situaties zich niet moeten voordoen.
  • Kan ik mijn gegevens wijzigen?
    Wanneer je inlogt in je account, kun je links in het menu bij ‘profiel’ steeds jouw gegevens aanpassen. Zorg ervoor dat je steeds de correcte gebruiker selecteert.
  • Waar kan ik mijn mutualiteitsattest terugvinden?
    Wanneer je inlogt in je account, kun je links in het menu ‘attesten’ terugvinden. Van zodra je betaald hebt voor een kamp, kun je dat attest daar terugvinden. Zorg steeds dat je gegevens in je profiel correct ingevuld zijn, want de documenten worden automatisch opgemaakt met die informatie.
bottom of page